0884 400 607

Задължителни документи за организация на работата в условията на COVID-19

Във връзка с разразилата се криза с COVID-19, която започна през пролетта, работодателите имат задължение да информират своевременно своите служители, за предприетите противоепидемични мерки и организация на работата във фирмата. Те са длъжни да продължат да спазват всички изисквания по осигуряване на безопасни работни места, независимо дали работата продължава да се извършва в помещенията на работодателя, или се извършва работа от разстояние.

Във връзка с това работодателите трябваше да разработят документация за епидемията от COVID-19, с която да запознаят своите служители. За да бъдат спазени противоепидемичните мерки и да се намали контакта между хората до минимум, препоръчително е служителите да се запознават по съответните вътрешни информационни канали.

Вътрешните документи за организация на работата в условията на COVID-19, с които трябва да са запознати всички служители са следните:

Инструкции за работа в условията на COVID-19 

  • за дезинфекциране на ръце и повърхности
  • за служебни пътувания
  • за срещи с клиенти
  • за действия при наличие на болен служител и т.н

Всички служители трябва да бъдат запознати с тях и да потвърдят това, чрез отговор във вътрешните канали

Заповед за въвеждане на противоепидемични мерки по време на извънредното положение – 13.03-14.05.2020г.

  • Необходимо е да се сведе до знанието на всички работещи
  • Да се следи спазването на въведените мерки от персонала

Оценка на риска за работа в условията на COVID-19

Всички служители трябва да бъдат запознати с нея и да потвърдят това, чрез отговор във вътрешните канали или да се запишат в списък за запознаване с оценката на риска

Оценка на риска за работа от разстояние при COVID-19

Всички служители трябва да бъдат запознати с тях и да потвърдят това, чрез отговор във вътрешните канали

Физиологичен режим на труд и почивка при работа от разстояние

Всички служители трябва да бъдат запознати с тях и да потвърдят това, чрез отговор във вътрешните канали

Заседание на КУТ/ГУТ за обсъждане на мерките за работата в условията на коронавирус:

Издаване на протокол на ГУТ/КУТ за обсъждане на предприетите мерки във връзка с COVID-19

Заповед за въвеждане на противоепидемични мерки по време на епидемиологичната обстановка – след 14.05.2020 г.

  • Необходимо е да се сведе до знанието на всички работещи
  • Да се следи спазването на въведените мерки от персонала

Програма за работа в условията на епидемиологична обстановка

Необходимо е да се сведе до знанието на всички работещи

Заповед за продължаване на въведените мерките и провеждане на извънреден инструктаж – след 12.06.2020 г.

  • Необходимо е да се сведе до знанието на всички работещи
  • Да се следи спазването на въведените мерки от персонала

Програма за извънреден инструктаж

Заповед за прилагане на нови противоепидемични мерки от работодателите – 21.10.2020г.

  • Необходимо е да се сведе до знанието на всички работещи
  • Да се следи спазването на въведените мерки от персонала

Ние от Респонса Превент препоръчваме, за да се намали контакта между служителите да се преустанови събирането на подписи в книгите за инструктаж. Да се провежда и удостоверява извънреден инструктаж само на нови служители, ако има такива, които да бъдат запознати с изготвените документи във връзка с епидемията от коронавирус и с въведените правила и организация на работа във фирмата.

За работодателите, чиято дейност не е преустановена, към момента са въведени следните противоепидемични мерки, които трябва да изпълняват:

  • Да се осигури дистанция от минимум 1,5 м. между работещите. Ако дейността не позволява спазването на това изискване, работодателите са длъжни да осигурят лични предпазни средства на служителите.
  • Да се организира работния процес на работниците в дистанционна форма, където е възможно, като се допуска присъствена работа на най-много 50% от персонала.
  • Да се създаде график за почивките, за да не се струпват служители на местата за хранене и почивка.
  • В търговски, административни или други обекти, които предоставят услуги на гражданите, да не се допуска повече от 1 човек на 3 кв.м.
  • На пазари, тържища и базари да се създаде организация за еднопосочно движение и дистанция от най-малко 1,5 м. между посетителите.

Освен изискуемите от държавата противоепидемични мерки ние препоръчваме следното:

  • Да се избягва пътуването с градски транспорт
  • Да се избягва събирането на голям брой служители на едно място, по каквато и да е причина
  • Срещите с колеги и клиенти да се провеждат предимно онлайн
  • Да се дезинфекцират работните помещения редовно, като се набляга на критичните точки /дръжки на врати, бюра, телефони и др./
  • Да се проветряват работните помещения по няколко пъти на ден
  • Възможно най-голям брой от служителите, чиято работа го позволява, да преминат на дистанционна форма, за период от няколко седмици, докато намалеят случаите на заболели хора
  • При поява на симптоми характерни за COVID-19, да не се посещават работните места и незабавно да се премине на работа от разстояние, ако е възможно
  • При поява на симптоми характерни за COVID-19, веднага да се потърси лекарска помощ

Тук може да откриете модел за работа в условията на COVID-19, за вашата сфера на дейност.

Сподели

Последно добавени

Летен инструктаж за безопасност – защо е необходим?

Летен инструктаж за безопасност – защо е необходим?

Летният инструктаж е подходящ инструмент за напомняне, допълнение и актуализиране на вече въведените мерки за безопасност, с оглед на сезонните рискове.

Качеството на водата – отговорност към нас и нашите деца

Качеството на водата – отговорност към нас и нашите деца

Безопасната питейна вода е неотменна част от грижата за здравето на децата. С последните изменения на Наредба № 9 за качеството на водата, предназначена за питейно-битови цели, образователните институции получиха конкретни отговорности и задължения.

Как стресът влияе на безопасността на работното място?

Как стресът влияе на безопасността на работното място?

Психичното здраве има важно значение за трудовата безопасност, като все повече се осъзнава, че стресът и психологическите рискове могат да повлияят на способността на служителите да реагират адекватно на рискове и да осигуряват безопасността на работното място.