0884 400 607

БЕЗОПАСНО УЧИЛИЩЕ ЗА ПОКОЛЕНИЕТО Z

Утопия ли е безопасната институция, когато сградата ѝ е на над век, а обитателите – енергични млади хора https://www.youtube.com/watch?v=JC9hhSYc8p8&feature=youtu.be

В началото на септември от „Респонса Превент“ посетихме аристократичната 125-годишна сграда на столичното 120 ОУ „Георги Раковски“, където обсъдихме с г-жа Цветанка Тонева, директор, партньорството ни в областта на безопасността и здравето при работа. В рамките на срещата получихме конструктивна обратна връзка за нашата съвместна работа по изграждането на сигурна и защитена учебна среда.

  • Решение, подсказано от опита
„Респонса Превент“ е автор на цялостна стратегия за развиването на здравето и безопасността в образователните институции на територията на цялата страна. Продуктът „Безопасно училище“ интегрира постиженията в дългoгoдишнaтa ни пpaĸтиĸa ĸaтo ĸoнcyлтaнт пo здpaвocлoвни и бeзoпacни ycлoвия нa тpyд нa вeчe 300 yчeбни зaвeдeния в България. В концепцията на продукта са заложени всички изисквания на българското законодателство и Инспекцията по труда във връзка със здравословните и безопасни условия на труд. „Безопасно училище“ покрива всички международни практики и стандарти. С него консултантската компания днес е партньор на над 180 училища. Директорът на 120 ОУ „Георги Раковски“ сподели удовлетворението си от резултатите от петгодишно партньорство с „Респонса Превент“ и посочи, че здравето и безопасността на учениците и служителите са основен приоритет на целия екип. Тя обясни, че училищната среда не изключва напълно предпоставките за инцидентни, затова следва да бъде прецизно обезопасена.
  •  Рисковите фактори и ролята на превенцията им
Какви са предизвикателствата пред институция като това столично училище, чиято сграда се слави с над вековна история? Г-жа Тонева обобщи някои от тях:
„Ежегодно се измерват рисковите фактори на работната среда, за което също разчитаме на „Респонса Превент“.Ние правим всичко възможно колегите да бъдат надлежно иструктирани за всички рискове. Превенцията е наистина важна“.
Като обобщи факторите в изграждането на безопасна и сигурна учебна среда, г-жа Тонева напомни, че за адекватната информираност на родителите и учениците също се полагат ежегодни усилия. Директорът пожела на екипа си успешно и ефикасно сътрудничество с „Респонса Превент“. Към родителите и преподавателския колектив тя отправи пожелание за мъдрост и вдъхновение: „Това са нашите деца!“, подчерта тя.
  •  „Безопасно училище“ за Поколението Z: как да покрием нормативните изисквания и да ги надрастнем
Хората, родени след 1999 г., често се срещат в литературата под дефиницията “Поколение Z”. Докато се смята, че на представителите на Поколение Z отнема много по-малко време да обработват информацията, вниманието им по данни, цитирани от сп. „Форбс“, се фокусира за едва 8 секунди. Ангажирането на тези млади хора с правилата на здравословната и безопасна среда изискват проницателност и находчивост. Нейко Нейков, управител на „Респонса Превент“, коментира:
Добавената стойност на „Безопасно училище“ не се изчерпва само с гаранцията, която този продукт дава на учебните заведения за съответствието им с нормативните изисквания по безопасност и здраве. Изначалната амбиция на продукта е с негова помощ да излезем извън пределите на трудовата медицина и да постигнем подобряване на здравето и безопасността в училище, като разчитаме на доказани практики и стандарти от цял свят.“
От „Респонса Превент“ ще посетим и други свои партньори през септември, за да ни разкажат за опита и постиженията си в развиването на сигурна и защитена учебна среда с „Безопасно училище“. Вижте повече тук.

Сподели

Последно добавени

Какво е важно през пролетния сезон и как да направим превенция на рисковете?

Какво е важно през пролетния сезон и как да направим превенция на рисковете?

Пролетта е период на промени в природата и ежедневието, които също така влияят на работната среда и здравето на служителите.

Пролетна умора и работоспособност

Пролетна умора и работоспособност

С настъпването на пролетта мнозина усещат промени в своето физическо и психическо състояние. Преходът от зимните към по-топлите и светли месеци често се съпровожда от чувство на умора, понижена концентрация и обща отпадналост. Това явление, известно като пролетна умора, е резултат от адаптацията на организма към сезонните промени и може да окаже влияние върху ефективността и продуктивността на работното място.