Производство на автомобили

Производството на автомобили в Европа и автомобилната индустрия в България

По статистика на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). към 2019г. в страните от ЕС са ангажирани 2.6 млн. Души. Това е 8.5% от работната сила в съюза.

Най-много хора са ангажирани в производството на автомобили, двигатели и компоненти за автоиндустрията в Германия (870 хил.), Франция (223 хил.) и Полша (203 хил.). За България фигурира числото 24 380.

Наскоро от Аутомотив Клъстер България съобщиха, че в страната има над 230 компании, произвеждащи компоненти за автомобилната индустрия, като в тях са заети над 60 хил. души. Според нас, от Респонса Превент, разминаването вероятно идва от тълкуването на термина „директно ангажирани в производството на автомобили“.

Интересни са данните, показващи в кои страни производството на автомобили формира най-голям процент от общата заетост. По този показател на първо място е Словакия с 15.4%. Там заводи имат „Киа“, „Хюндай“, „Фолксваген“ и „Ягуар Ленд Роувър“. В Румъния 15.3% от всички заети са в автомобилната индустрия основно заради завода на „Дачия“. Третата позиция е за Чехия (13.4%), като основният работодател в страната е „Шкода“.

Друга статистика на АСЕА сочи, че в страните от ЕС има 309 завода за производство на леки, лекотоварни, товарни автомобили, автобуси и двигатели. 137 от тях правят леки коли. България пък присъства със завода край Баховица за сглобяване на автомобили „Грейт Уол“. Общо в 21 от 28 страни от ЕС има заводи за превозни средства или двигатели за тях.

Добрите новини в сферата на автомобилната индустрия за България, са че продължава преговори да спечели договора с Фолксваген за изграждане на нов завод. По информация на Респонса Превент решение ще има в началото на м. Октомври 2019г.

„Фолксваген“ трябва сам да похарчи около 1 милиард за строителството на новия завод. Но концернът трябва да предвиди и стотици милиони за релокация. Годишният капацитет на завода е 300 000 автомобили и хиляди нови работни места.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *