Адаптационни мерки в полза на служителите със слухови увреждания: какво е полезно да се запитаме?

В края на септември честваме Международния ден на глухите. Денят се отбелязва от основаването на Световната федерация на глухите през 1951 г. Липсва точна статистика за актуалната численост на тази специална общност у нас. Загубата на слуха се изразява в намалената способност да чуваме звуци и може да се развие по различни причини, уточняват от Job Accommodation Network (JAN), консултантска компания от САЩ, специализирана в предоставянето на експертна помощ по отношение на работните пространства и проблемите, свързани с назначаването на хора с увреждания.

Загубата на слух може да е вродена или да се развие до пълно оглушаване вследствие заболяване в зряла възраст. Стареенето, сериозни травми или прогресивна загуба на слуха вследствие на прекомерно или продължително излагане на шум също може да доведе до глухота при някои хора. Възможно е да се наложат определени приспособления, така че хората със слухови увреждания да могат успешно да се справят със служебните си задължения. Тези мерки невинаги ще са наложителни или пък ефективни, подчертават от JAN.

Адаптационни мерки в полза на служителите със слухови увреждания

Възможно е хората, страдащи от глухота, да се сблъскат с някои ограничения, но рядко с всички. Степента на уязвимост също може да варира индивидуално. Не всички служители, страдащи от глухота, ще се нуждаят от приспособления, за да са пълноценни в работата си, а други ще имат необходимост само от някои адаптации.  От JAN предлагат ориентировъчни възможности. Стотици други решения могат да съществуват, допълват оттам.

Какво да се запитаме

  • С какви ограничения се сблъсква служителят?
  • Как се отразяват те на професионалното му представяне?
  • Кои специфични задачи са проблемни като резултат от тези ограничения?
  • Какви приспособления са налични, за да се намалят или премахнат тези проблеми? Всички ресурси ли са използвани с цел да се определят възможните приспособления?
  • Служителят бил ли е консултиран във връзка с възможностите?
  • След прилагането на приспособленията ще бъде ли полезно да се срещнем със служителя, за да оценим ефективността му и да дали са необходими допълнителни подобрения?
  • Ръководният персонал и служителите имат ли нужда от обучение?

„Респонса Превент“, консултант с утвърден опит в управляването на риска и безопасността на работното място,  е на разположение да предостави надеждна експертиза при специфични въпроси, които могат да възникнат от страна на работодателите“

, обясни Нейко Нейков.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *