Опасност от подхлъзване, спъване и падане
Служителите трябва да могат да се движат безопасно на работното място. Подхлъзвания, спъвания и падания са сред най-честите причини за злополуки и наранявания на работното място. Посетителите също могат да бъдат изложени на риск, както вътре, така и извън помещенията.
Повечето възможности за подхлъзвания, спъвания и падания са причинени от:
● лошо осветление
● неподходящо разположение на кабели
● неподходящи подови настилки
● неравни или повредени подови повърхности
● замърсени подови повърхности
Когато правите оглед на различните области на работното си място, които могат да причинят опасност, не забравяйте да вземете предвид:
● всякакви външни площи
● различни метеорологични условия
● работни дейности, извършвани извън вашите помещения
Предпазни мерки за безопасност при подхлъзване, спъване и падане
Мерките за справяне с риска от подхлъзване, спъвания и падания често са много лесни за прилагане. Например, можете да се уверите, че подовите настилки са подходящи и че са налице адекватни системи за почистване и поддръжка.
Има действия, които собствениците и служителите могат да предприемат, за да направят работното място по-безопасно.
● Ремонт или замяна на подовата повърхност, ако е необходимо
● Подходящо работно облекло
● Използване на подходящи методи за почистване
Предупреждавайте за рискове при всяка промяна в повърхността, например от суха към мокра, обозначете пътни маршрути, като използвате знаци, постелки или маркировка. Когато има промяна в нивото на повърхността, осигурете добра видимост и осветление, осигурете парапети и добавете маркери на протектора или други подови маркировки, ако е необходимо.
Други действия, които можете да предприемете, включват:
● уверете се, че килимите или постелките са здраво закрепени и че ръбовете не представляват опасност от спъване
● избягвайте кабели, пресичащи пешеходни маршрути, и използвайте кабелни предпазители, за да ги покриете, където е необходимо
● внедрете система за докладване на дефекти, която да гарантира, че опасностите са идентифицирани и адресирани възможно най-скоро.
Всеки работодател има общото задължение да гарантира здравето, безопасността и благосъстоянието при работата на всички служители.
За да постигнете това, трябва да бъде осигурено най-основно следното:
● обучение
● инструкции
● информация
● надзор
За правилно и качествено управление на здравето и безопасността при работа трябва да се направи оценка на риска, както и да се определят ефективни мерки за справянето с всички рискове. Оценката на риска включва най-общо:
● планиране
● организиране
● контрол
● наблюдение
● периодичен преглед на всички рискове
При необходимост от повече информация и консултация, свържете се с екипа на Респонса Превент.